آموزش کد نویسی سی شارپ در یونیتی
آموزش سی شارپ در یونیتی
سلام خدمت تمامی طرفداران وبسایت فراثروت در این مقاله قصد دارم به شما اولین گام برنامه نویسی در یونیتی با زبان سی شارپ آموزش بدم,قبل از اینکه شروع به کار کنیم اگر علاقه به بازی سازی و برنامه نویسی در یونیتی هستید به پکیج اموزش ساخت بازی شوتر با گرافیک بالا در یونیتی ما سر بزنید کلی بازی های خفن در سبک شوتر باهم طراحی میکنیم.برنامه نویسی در یونیتی با یک مثال ساده بخام بگم یک ربات در نظر بگیرید که هیچ دستوری برای این ربات نوشته نشده به این منظور که هیچ کار فیزیکی مانند راه رفتن, دست تکان دادن و… نمیتواند انجام دهد, نقش سی شارپ در یونیتی دقیقا همین منظور هست شما برای به حرکت درآوردن و کارهای دیگه در یونیتی باید از سی شارپ استفاده کنید
حرکت کارکتر با استفاده از سی شارپ در یونیتی
به تصویر زیر دقت کنید یک کارکتر ساده داریم و فقط میخواهیم که با استفاده از سی شارپ این کارکتر با زدن دکمه A به سمت چب و با زدن دکمه D کیبورد به سمت راست حرکت کند.
این کار در سی شارپ بسیار راحت هست فقط کافیه شما کمی با زبان برنامه نویسی آشنا باشید تا بتوانید این مطلب درک کنید به کد زیر دقت کنید
ما در تابع update این کد وارد میکنیم
void Update() { if (Input.GetKey(KeyCode.A)){ transform.Translate(new Vector2(-3*Time.deltaTime,0)); transform.localScale=new Vector3(-60,transform.localScale.y,transform.localScale.z); } if (Input.GetKey(KeyCode.D)){ transform.Translate(new Vector2(3*Time.deltaTime,0)); transform.localScale=new Vector3(60,transform.localScale.y,transform.localScale.z); } }
همانطور که میبینید بعد از وارد کردن دستورات کارکتر ما جون میگیرد و با زدن کلید A به سمت چب و با زدن کلید D به سمت راست حرکت میکند
شرح کد به این صورت میباشد ابتدا یک شرط باز کردیم و گفتیم اگه کلید A فشرده شد با استفاده از translate منفی سه تا به سمت چب و با استفاده از localscale گفتیم اگه به سمت چب حرکت کرد transform.localScal.x روی -60 قرار دادیم یعنی کارکتر ما -60 تا چرخش پیدا کند تا جلوه بهتری پیداکند و در بلوک بعدی همین کار انجام دادیم فقط – برداشتیم چون کارکتر ما میخواهد به سمت راست حرکت کند
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.